Vygotskian-Inspired Research on the Developmental ... - BV FAPESP
Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Vygotskian-Inspired Research on the Developmental Implications of Organic Impairment

Texto completo
Autor(es):
Dainez, Debora [1] ; Bustamante Smolka, Ana Luiza [1]
Número total de Autores: 2
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Estadual Campinas, Campinas, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 1
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: MIND CULTURE AND ACTIVITY; v. 24, n. 4, p. 324-337, 2017.
Citações Web of Science: 0
Resumo

The aim is to refine recent discussion about the process of compensation under conditions of organic impairment in order to better understand how the concept has been addressed by cultural-historical researchers. From a dialogue among contemporary authors and the examination of the case of a student with multiple disabilities confronting the schooling process, we draw attention to how meaning has an effect upon complex functional systems and paves the way for new forms of human development. We conclude that it is important to challenge the relevance of the term compensation in its connection with the notion of human constitution. (AU)

Processo FAPESP: 10/08782-0 - Constituição humana, deficiência e educação: problematizando o conceito de compensação na perspectiva histórico-cultural
Beneficiário:Débora Dainez
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Doutorado