Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Cross-cultural adaptation of the Readiness for Interprofessional Learning Scale in Brazil

Texto completo
Autor(es):
Peduzzi, Marina [1] ; Norman, Ian [2] ; Coster, Samantha [3] ; Meireles, Everson [4]
Número total de Autores: 4
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Sao Paulo, Sch Nursing, Sao Paulo, SP - Brazil
[2] Kings Coll London, Nightingale Sch Nursing & Midwifery, London - England
[3] Florence Kings Coll London, Nightingale Sch Nursing & Midwifery, London - England
[4] Univ Fed Reconcavo Bahia, Hlth Sci Ctr, Lab Instruments & Psychol Assessment, Psychol Course, Cruz Das Almas, BA - Brazil
Número total de Afiliações: 4
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 49, n. 2, p. 7-14, DEC 2015.
Citações Web of Science: 5
Resumo

Objective: To understand the perceptions of professors, health care providers and students about the articulation of interprofessional education with health practices in Primary Health Care. Method: To understand and interpret qualitative data collection, carried out between 2012 and 2013, through semi-structured interviews with 18 professors and four sessions of homogeneous focus groups with students, professors and health care providers of Primary Health Care. Results: A triangulation of the results led to the construction of two categories: user-centered collaborative practice and barriers to interprofessional education. The first perspective indicates the need to change the model of care and training of health professionals, while the second reveals difficulties perceived by stakeholders regarding the implementation of interprofessional education. Conclusion: The interprofessional education is incipient in the Brazil and the results of this analysis point out to possibilities of change toward collaborative practice, but require higher investments primarily in developing teaching-health services relationship. (AU)

Processo FAPESP: 11/11772-9 - Validação da versão adaptado do questionário de medida da disponibilidade para aprendizagem interprofissional e identidade profissional de estudantes da saúde
Beneficiário:Marina Peduzzi
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Regular
Processo FAPESP: 10/03107-2 - Adaptação transcultural do questionário para aferição da prontidão para o aprendizado interprofissional entre alunos dos cursos de graduação na área da saúde no município de São Paulo, Brasil
Beneficiário:Marina Peduzzi
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Regular