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(Referência obtida automaticamente do SciELO, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Programa de capacitação em síndromes genéticas: o processo de inclusão e as atitudes sociais

Texto completo
Autor(es):
Mirela Machado Picolini [1] ; Luciana Paula Maximino [2]
Número total de Autores: 2
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia de Bauru - Brasil
[2] Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia de Bauru - Brasil
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: Revista CEFAC; v. 16, n. 6, p. 1871-1877, 2014-12-00.
Resumo

PURPOSE: the aim of this study was to assess the social attitudes of students without Special Educational Needs - SEN regarding the inclusion before and after a training program in genetic syndromes. METHODS: 219th grade students enrolled in regular school participated in this study. The Likert-type scale of social attitudes towards inclusion was used to measure the social attitudes. The program consisted of activities, including, classroom, distance and practical activities on the themes genetic syndromes and inclusion. RESULTS: in both groups, the post-test scores are significantly higher, showing more favorable attitudes after the training program. CONCLUSION: it becomes evident the need for intervention programs that provide changes in attitudes contributing to the inclusion process. (AU)

Processo FAPESP: 09/03362-5 - Modelo de educação em saúde: ações da teleducação para a inclusão do deficiente
Beneficiário:Mirela Machado Picolini
Linha de fomento: Bolsas no Brasil - Mestrado