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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Customers' Satisfaction in a Dial-A-Ride Problem

Texto completo
Autor(es):
Mauri, Geraldo Regis [1] ; Nogueira Lorena, Luiz Antonio [2]
Número total de Autores: 2
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Fed Espirito Santo, Ctr Agrarian Sci, Vitoria, ES - Brazil
[2] INPE, Natl Inst Space Res, Lab Comp & Appl Math, Sao Paulo - Brazil
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: IEEE INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS MAGAZINE; v. 1, n. 3, p. 6-14, FAL 2009.
Citações Web of Science: 8
Resumo

This paper presents a general model for a dial-a-ride problem and a Simulated Annealing approach to solve it focusing on the quality of service. The model includes several distinct cases of the real problems and an objective function that treats transportation costs and customer's inconveniences. The routes are clustered and scheduled in a separate way us-ing specific heuristic methods. The solution method is implemented in C++ and performed over a data set based on real problems. Computational results present new best known solutions with a higher level of quality of service than a recent method found in the literature. (AU)

Processo FAPESP: 04/11053-9 - Metodologia híbrida para resolução do problema dial-a-ride
Beneficiário:Geraldo Regis Mauri
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Doutorado